Tüketici Hakem Heyetleri, 2025’in İlk Yarısında Yaklaşık 400 Bin Uyuşmazlığı Çözüme Kavuşturdu - Eskişehir Öteki Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

Tüketici Hakem Heyetleri, 2025’in İlk Yarısında Yaklaşık 400 Bin Uyuşmazlığı Çözüme Kavuşturdu

Tüketici Hakem Heyetleri, 2025’in İlk Yarısında Yaklaşık 400 Bin Uyuşmazlığı Çözüme Kavuşturdu
Yayınlama: 23 Temmuz 2025 Çarşamba - 589
A+
A-

Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri, 2025'in İlk Yarısında Yaklaşık 400 Bin Uyuşmazlığı Çözüme Kavuşturdu

Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan tüketici hakem heyetleri, 2025 yılının ilk altı ayında 396.182 uyuşmazlık başvurusunu karara bağlayarak, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasındaki anlaşmazlıkların hızlı, kolay ve adil bir şekilde çözülmesinde önemli rol oynamaya devam ediyor. Yargı dışı çözüm mercileri olarak hizmet veren heyetler, yargının iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor. Bugüne kadar yaklaşık 18 milyon uyuşmazlık, yargıya intikal etmeden tüketici hakem heyetleri tarafından çözüme kavuşturuldu.

Yaklaşık 5 Milyar TL Tutarında Başvuru İşleme Alındı

2025 yılı için, değeri 149.000 TL altında olan uyuşmazlıklar hakkında tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabiliyor. Yılın ilk yarısında toplam 408.717 başvuru yapılırken, bunların 396.182'si karara bağlandı. Yapılan başvuruların toplam parasal değeri ise yaklaşık 5 Milyar TL tutarında.

Tüketiciler Elektronik Başvuruyu Tercih Ediyor

Tüketicilerin, e-Devlet üzerinde yer alan Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla kolay bir şekilde tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabildiği belirtildi. Bu kapsamda, 2025 yılının ilk yarısında yapılan başvuruların yaklaşık %71’i elektronik ortamda gerçekleştirildi. Bu oran, elektronik başvuru yönteminin tüketiciler tarafından giderek daha fazla tercih edildiğini gösteriyor.

Başvuruların %63'ü Ayıplı Mal ve Hizmet Şikayetleri

Tüketici hakem heyetlerine 2025 yılının ilk altı ayında yapılan başvuruların yaklaşık %37’si ayıplı mal, %26’sı ise ayıplı hizmet şikayetlerine yönelik gerçekleşti.

Ürün bazında incelendiğinde; en çok şikâyete konu olan ürünler ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünleri oldu ve toplam başvuruların yaklaşık %17’sini oluşturdu. Diğer öne çıkan şikâyet konuları ise GSM aboneliği (%4,79), kredi kartı üyelik ücreti (%4,03), cep telefonu (%3,78), mobilya (%3,66) ve internet aboneliği (%3,17) olarak sıralandı. E-ticaret alışverişlerine (mesafeli sözleşmeler) ilişkin başvuruların oranı ise %4,95 olarak kaydedildi.

Sektörel Dağılımda Perakende Ticaret Lider

Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuruların sektörel bazdaki dağılımına bakıldığında; en çok Perakende Ticaret Sektörü (222.089 adet, %54,33), Abonelik Hizmetleri Sektörü (46.260 adet, %11,31) ve Finansal Hizmetler Sektörü (39.547 adet, %9,67) uyuşmazlıklarına ilişkin başvuru yapıldığı görüldü.

Ticaret Bakanlığı ve tüketici hakem heyetleri, tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması için çalışmalarına kararlılıkla devam etmektedir. Vatandaşlar, yasal hakları ve şikâyetlerine ilişkin çözüm yolları hakkında Bakanlık internet sitesinde yer alan tüketici rehberinin ilgili bölümlerinden detaylı bilgilere ulaşabilirler: https://tuketici.ticaret.gov.tr/yayinlar/tuketici-bilgi-rehberi

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.



Gönderen: journal



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2025